X
تبلیغات
بی همتا
بی همتا
دانلود رایگان کتاب ها،مقالات و سخنرانی های استاد علی اکبر خانجانی
نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ توسط رضا احدی | نظر(0)
زیر بنای همه امراض :
امراض اساسی و مقدماتی وجود آدمی عبارتند از : حرص، دروغگویی، ریاکاری، انکار حقایق، هرزگی، خشم، حسد، بی حیایی، ترس دائم، دلهره مستمر، و امثالهم. اینها زیر بنای همه امراض بشری هستند مثل بیماریهای دستگاه گوارش، کبد، کلیه و قلب وعروق وبیماریهای خون مثل چربی و قند وامراض جلدی و جنسی و تا بیماریهای حاد روانی مثل وسواس و اسکیزوفرنی و نسیان و غیره.
استاد علی اکبر خانجانی 
کتاب مبانی روانشناسی عرفانی ص ۵۹

برچسب‌ها: بیماری روحی روانی,بیماری گوارش,فراموشی,
نوشته شده در تاريخ شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ توسط رضا احدی | نظر(0)
بی خوابی و بدخوابی
انسان آخرالزمانی در حال بخود آمدن و بیدار شدن از یک خواب و نشئه چند هزار ساله است. و طبعاً آدمی میل به بیدار شدن ندارد ولی به جبر در حال بیدار شدن است. پدیده بی خوابی و بد خوابی در انسان مدرن یک معضله کیهانی و جهانی است و نیز رویکرد به مخدرات و داروهای خواب آور. و رویکرد بهر چیزی که خلسه آور و بی خود کننده باشد مثل موسیقی و سینما و انواع آنچه که تفریحات نامیده می شود.
و نیز خودکشی ها که حاصل بخود آمدن جبری انسان است. آنکه نخواهد بخود آید و بر خود وارد شود و مسافر وادی ذات گردد به انواع خودکشی های مستقیم و غیر مستقیم روی می آورد.
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب مبانی هستی شناسی عرفانی ص ۷۰

برچسب‌ها: داروی بی خوابی,اعتیاد و خودکشی,
نوشته شده در تاريخ شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ توسط رضا احدی | نظر(0)
بیماری و انسان شدن 
... حکومت ها و اطباء خواه ناخواه علیرغم میل خودشان در خدمت انسانیت هستند همانطور که شیطان موجب ترغیب انسان بسوی دوزخ می شود که کارخانه امراض و عذابهاست تا دست از عداوت بردارد.
انسان بمیزانی که متکبر است نسبت به انسانیتش که همان معرفت است و بمیزانی که نمی خواهد بفهمد، مریض می شود و بمیزانی که مریض می شود علمی و فنی و طبی و سیاسی می شود تا کبرش شکسته شود و مجبور به فهمیدن گردد و به جریان معرفت در وجود خود اجازه جریان بدهد. انسان بمیزانی که خودش را علت بیماریش نمی داند در بیماری هایش باقی می ماند.
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب شناخت شناسی ص ۹۳

برچسب‌ها: درمان بیماری,انسان شدن,فهمیدن,
نوشته شده در تاريخ جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ توسط رضا احدی | نظر(0)
منشأ اختلالات روانی 
... اصلاً خلاف و گناه محصول استقلال ذهن و دل از یکدیگر است و نیز کلیه تناقضات روانی و استهلاک وجودی انسان و عذابها حاصل این جدائی و استقلال است و این علت دوگانگی ذاتی وجود انسان است و علت همه ریاها و اختلالات عصبی و روانی و درگیریهای درونی و بیرونی و نیز علت پوچی ها.
و ذهن مثل قوه مقننه است و دل هم قوه مجریه. و آنچه که وجدان نامیده می شود جریان و یا میدان ارتباطی بین دل و ذهن است که در حکم قوه قضائیه می باشد. آنجا که دل، موافق انتخاب درست ذهن، انتخاب و عمل می کند، وجدان هم راضی و آرام است و در غیر اینصورت متشنج و نا آرام می باشد و صاحبش را بیقرار و رنجور می نماید و این همان اجر و جزاست.
استاد علی اکبر خانجانی 
کتاب شناخت شناسی ص 87

برچسب‌ها: اختلالات روانی,
نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ توسط رضا احدی | نظر(0)

معالجه طبیعی امراض

هر مرضی، آدمی را به قلمرو « رضا » می اندازد جبراً، تا راضی به انسان شدن خود شود و جدال را رها کند. و لذا مبارزه با هر مرضی همانا مبارزه با انسانیت خویش است و این مبارزه باعث باقی ماندن آن مرض و استمرار عذاب آوری آن در انسان می شود و این راز لاعلاجی هر مرض است. پس آنچه که علم طب نامیده می شود بر خلاف علاج و سلامت بشر عمل می کند و مرض را در بشر پایدار می کند که هم جلوی رشد انسانیت را می گیرد و هم جلوی معالجه طبیعی مرض را. اینست که علم طب ذاتاً مرض پرست و جهل پرست است و ذاتاً همه اطباء ضد مذهب و ضد شعور بیماران خود هستند و ضد سلامتی انسان. زیرا هر مرضی به انسان می گوید که: دست از حیوانیت بردار و انسان شو. ولی اطباء می خواهند با همکاری خود مریض این ندای ذاتی مرض را خفه کنند تا مریض نه رشد یابد و نه علاج. تا هم حیوان بماند و هم مریض. 

استاد علی اکبر خانجانی

کتاب شناخت شناسی ص ۹۲



برچسب‌ها: معالجه طبیعی بیماری,بیماری لاعلاج,رشد انسانی,
نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ توسط رضا احدی | نظر(0)

نسخه نهائی علم طب 

... و اینست که داروهای بیهوشی و مسکن ها و مخدرها و روان گردانها آخرین حرف را در طب جدید می زنند : باید کاری کرد که بشر هیچ نفهمد : اینست نسخه نهایی علم طب و کل دانش و فنون بشری که از نتایج علم طب محسوب می شوند که مرض و رنج را عارضه ای بر انسانیت می دانند و نه عنصری از انسانیت و نه موتور محرکه حیوانیت بسوی انسانیت و نه موتور محرکه تکامل شناخت و نه موتور محرکه معنویت. لذا این نوع شناخت ذاتاً ضد شناخت و ضد انسانیت و معنویت است و می خواهد انسان را در حیوانیتش جاودانه سازد و از انسان یک دیو بسازد : یک جانور جهانخوار. ...


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب شناخت شناسی ص ۹۲

https://t.me/darmanebimariha2



برچسب‌ها: داروی بیهوشی,قرص های مسکن,طب ضد انسانی,
نوشته شده در تاريخ شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ توسط رضا احدی | نظر(0)

نسخه نهائی علم طب 

... و اینست که داروهای بیهوشی و مسکن ها و مخدرها و روان گردانها آخرین حرف را در طب جدید می زنند : باید کاری کرد که بشر هیچ نفهمد : اینست نسخه نهایی علم طب و کل دانش و فنون بشری که از نتایج علم طب محسوب می شوند که مرض و رنج را عارضه ای بر انسانیت می دانند و نه عنصری از انسانیت و نه موتور محرکه حیوانیت بسوی انسانیت و نه موتور محرکه تکامل شناخت و نه موتور محرکه معنویت. لذا این نوع شناخت ذاتاً ضد شناخت و ضد انسانیت و معنویت است و می خواهد انسان را در حیوانیتش جاودانه سازد و از انسان یک دیو بسازد : یک جانور جهانخوار. ...


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب شناخت شناسی ص ۹۲



برچسب‌ها: پزشکی,روان گردان,داروهای بیهوشی,فهمیدن,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ توسط رضا احدی | نظر(0)

هر که کبرش بیش اعتیادش بیشتر


.. یعنی هر چه که انسان میل به خودنمائی بیشتری داشته باشد تا مطلوبتر و مقبولتر و محبوبتر واقع شود یعنی هر چه که بشر متکبرتر و مغرورتر باشد و غیرپرستی اش یعنی مردم پرستی اش شدیدتر باشد خواه ناخواه گرایش شدیدتری به نشئه کردن مصنوعی خود پیدا می کند تا هم شکست ها و رسوائی های خودش را در نزد خودش فراموش کند و نبیند و هم تکبر و سلطه گری اش را مهار سازد تا شاید از این طریق برای دیگران قابل تحمل شود....


تکبر و انکار در مقابل پوچ شدگیهای حاصل از جریان شناخت موجب فرو رفتن در عادات و گرایش به مواد نشئه زا و اعتیاد می شود. پس اعتیاد جزا و عذاب حاصل از انکار این واقعیت است که «من دروغ است و وجود ندارد» بنابر این هر که کبرش بیش اعتیادش بیشتر. و نیز بایست بدانیم که منزل گاه نهائی همه اعتیادها همانا اعتیاد به پول است. پول پرستی منشأ دائمی تخدیر و شناخت بوده است.

بنابر این اعتیاد و تخدیر علاجی جز خود - شناسی ندارد. و این کتاب داروی این درد بی درمان است و ما بقی روش ها فقط بر تنوع و شدت اعتیاد می افزاید و نهایتاً اعتیاد و تخدیر را مبدل به مذهب دجال آخرالزمان می سازد همانطور که ساخته است.


استاد علی اکبر خانجانی

کتاب شناخت شناسی ص 81 و 84


برچسب‌ها: علت اعتیاد,تکبر,دجال آخرالزمان,پوچ شدگی,
نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ توسط رضا احدی | نظر(0)

با بیماران

هیجکس چون من، شما را نمی شناسد ای دغلبازانی که اینک به دغل خود مبتلایید! چرا که خود من نیز تا همین دیروز دغلبازترین و لذا بیمارترین شماها بودم.
از شدت تمارض به قصد جلب محبت به مرض رسیدید و بدین ترتیب اینک به همان شدت که به کام رسیده اید ناکامید. چرا که مریض شدید ولی با کمال حیرت می بینید که هیچکس شما را دوست ندارد و بلکه تاب تحمل شما را نیز ندارد و این است که راستی راستی مریض شدید و دیدید که فقط بواسطه این مرض است که می توانید این حقیقت کشنده و نابود کننده را تحمل کنید و صدایش را در نیاورید.
...
آری همه شما بیمار بی محبتی هستید، بیمار بی مادری، بیمار منفوریت! پس رجوع شما به پزشک همانا خود- فریبی مضاعف شماست و می دانید. پس اینک ...
از کتاب "ابر انسان" استاد علی اکبر خانجانی ص ۲۹



برچسب‌ها: تمارض به بیماری,جلب محبت,نفرت,رجوع به پزشک,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ توسط رضا احدی | نظر(0)

معتاد و جامعه و اطرافیانش

۵۸- در قلمرو اخلاق و قانون، اعتیاد غیر قابل قضاوت ترین پدیده های بشری می باشد. اعتیاد آئینه تمام نمای وجدان بشر مدرن است. عذاب اطرافیان یک معتاد هیچ کمتر از خود معتادان نیست و بلکه بیشتر و برتر است. عذاب معتاد با مرگش پایان می پذیرد ولی عذاب اطرافیانش چطور؟

۷۶- به بیان دیگر عصر جدید قادر به تحمل دل نازکان و خوبان در عرصه حیات اجتماعی نیست و آنها را به حاشیه می راند . و آنان هم از کل این دوران انتقام می ستانند. انتقام از خوبی، از دل، از عشق و از خویشتن و همه عزیزان و مخصوصا انتقام از معشوق به شیوه خودزنی. آنها بدینگونه روزگار را بر سایرین زهر می کنند و قبل از هر کس بر خودشان. این انتقام از کل جهان نیز هست.

۷۷- مطالعه اعتیاد در دوران ما به مثابه مطالعه سرنوشت ارزش های انسانی در آخرالزمان است.

از کتاب "فلسفه اعتیاد" استاد علی اکبر خانجانی ص ۷


برچسب‌ها: عذاب خانواده معتادان,انتقام معتادان,خودزنی,مرگ معتاد,
.: Weblog Themes By Blog Skin :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.