X
تبلیغات
بی همتا
بی همتا
دانلود رایگان کتاب ها،مقالات و سخنرانی های استاد علی اکبر خانجانی
نوشته شده در تاريخ جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ توسط رضا احدی | نظر(0)
تعلیم و تربیت آخرالزمانی
تعلیم و تربیت آخرالزمانی، تعلیم و تربیت تاریخی نیست بلکه تعلیم و تربیت عرفانی و جوهری و تکوینی است و نه تشریعی. و به لحاظ دینی به معنای پایان شریعت تاریخی و آغاز شریعت عرفانی است. و لذا شریعت تاریخی در آخرالزمان جز نفاق و فساد و فتنه و تعمیق جنون و کفر حاصل دیگری ندارد. معمای تضاد بین سنت و مدرنیته از همین روست. همه بن بست هاو مفاسد جامعه امروز ما نیز به همین دلیل است.
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب مبانی هستی شناسی عرفانی ص ۴۷

برچسب‌ها: تربیت عرفانی,ابطال شریعت,مفاسد اجتماعی,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ توسط رضا احدی | نظر(0)
عشق اول و دوم و سوم
باید دانست که عشق اول عشق جنسی است به جنس مخالف. ولی عشق دوم که اجر توبه از فسق حاصل از عشق اول است عشق عرفانی به یک اهل حق است به مثابه پیر و امام طریقت! و اخلاق و مذهبش اطاعت بی چون و چراست. ولی عشق سوم عشق الهی و حاصل لقای جمال حق است در درجه ای از تجلی.
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب مبانی روانشناسی عرفانی ص ۲۱

برچسب‌ها: عشق جتسی,عشق عرفانی,عشق الهی,
نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ توسط رضا احدی | نظر(0)
نمایش 
انسان یا عاشق است یا عشق نما، یا کامل است و یا کمال نما، یا عارف است یا عرفان نما، یا خوشبخت است و یا خوش نما، یا دینی است یا مقدس نما. آنکه هست نیازی به «نما» ندارد و فقط خدا و انگشت شماری انسان بر روی زمین هستند که از نمایش بی نیازند و مابقی جز نمایش‌‌, زندگی دیگری ندارند : نمایش زندگی.
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب شناخت شناسی ص ۵۶

برچسب‌ها: نمایش,مقدس نما,عارف نما,
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ توسط رضا احدی | نظر(0)
ذهن
ذهن به هر چیزی که بخواهد می اندیشد و یا نمی اندیشد. و گاه خود ذهن از اندیشیدن در باره چیزی خسته و مستهلک می شود و می خواهد که آن چیز را فراموش کند ولی نمی تواند و چه بسا بطرز حیرت آوری به چیزی که مدتهای مدید در مقابل رویش قرار دارد و سراسر تناقض بار است ومسئله آفرین، لحظه ای هم نمی اندیشد و گویا آن چیز وجود ندارد. بنابر این ذهن از خودش اراده ای ندارد...
...ولی «انتخاب» یک امر و وضع و مقام دیگری است. زیرا همه می دانند و می گویند که مثلاً دروغ و ریا و خیانت بد است ولی اندکند که به این تشخیص ذهن خود که حاصل قیاس است عمل می کنند و توان عمل به این تشخیص را دارا هستند... 
... من بواسطه قوه قیاس، تشخیص داده ام که مثلاً غذاهای ترش برای سلامتی ام ضرر دارد ولی باز هم آنرا می خورم و نمی توانم که نخورم. این یعنی چه؟ انسان از چه کانونی در وجودش انتخاب می کند؟ 
استاد علی اکبر خانجانی 
کتاب شناخت شناسی ص ۸۶

برچسب‌ها: ذهن,انتخاب,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ توسط رضا احدی | نظر(0)

انتقاد پذیری و کامل شدن 

۳۱۳- هر که انتقادات مرا نسبت به خودش قلباً تصدیق کند از آن پاک می شود و به کمال می رسد.  زیرا عاشق ترین منتقد جهانم.  یعنی هر که آثارم را قلباً تصدیق کند کامل و بی نیاز می شود. 


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب هستی بایستی 



برچسب‌ها: انتقاد پذیری ,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ توسط رضا احدی | نظر(0)

انتقاد پذیری و کامل شدن 

۳۱۳- هر که انتقادات مرا نسبت به خودش قلباً تصدیق کند از آن پاک می شود و به کمال می رسد.  زیرا عاشق ترین منتقد جهانم.  یعنی هر که آثارم را قلباً تصدیق کند کامل و بی نیاز می شود. 


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب هستی بایستی 



برچسب‌ها: انتقاد پذیری ,
نوشته شده در تاريخ جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ توسط رضا احدی | نظر(0)

فهمیدن و نفهمیدن 

همواره نفهمیدن است که به طور یقین فهمیده می شود و فهمیدن ها همواره محکوم به فهم نشدن هستند و غرق در تردیدند و... 


اول و آخر  مبدأ و معاد فهمیدن همان نفهمیدن است.  فهمیدن در میانه راه فقط یک عارضه است یک مرضی که سراسر دردزا و تباه کننده است.  نفهمیدن - فهمیدن - نفهمیدن.  نفهمیِ نخستین یک نفهمی غزیزی - حیوانی است.  و نفهمی آخر یک واقعه انسانی است و به مثابه آگاه شدن بر نفهمی می باشد. 


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب شناخت شناسی ص ۱۳



برچسب‌ها: فهمیدن,نفهمیدن,یقین,شک,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ توسط رضا احدی | نظر(0)

قانون محبت خالصانه

۹۹- هیچکس نمی تواند مرا دوست نداشته باشد قلباً.  بدین لحاظ هم یگانه دورانم.  ولی آنکه مرا اطاعت بی چون و چرا کند نجات می یابد و رشد می کند وگرنه دوستی مرا نیز از دست می دهد و آنگاه از خودش انتقام می ستاند. 


۱۰۰- هر کس را که شدیدتر دوست داشته باشم اگر به همان شدت از من اطاعت نکند و خاشع نگردد به همان شدت تباه می گردد و به عذاب می افتد.  این قانون جاویدان محبت خالصانه است. 


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب هستی بایستی 



برچسب‌ها: قانون محبت,دوستی,اطاعت,نجات,
نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ توسط رضا احدی | نظر(0)

تعریف انسانیت

۵۶۲- انسان یا صادق هست یا نیست. و این طور نیست که بشود گفت هر کسی چند درصد صادق یا کذاب است و یا اینکه در جائی صادق و در جای دیگری دروغگوست. انسان یا در درجات صدق زیست می کند و یا در درجات کذب. معرفت و عقل و دین و سلامت هم شامل همین امر است. هیچ ارزش و صفتی از انسان کمی و مکانیکی نیست. یا انسان هستی و یا نیستی. وارد کردن " نسبیت" در ارزش های انسانی تنها ترفند ابلیس در نابودی انسان است. انسان تنها موجود مطلق در جهان است. پس انسانیت هم تعریف شد.


استاد علی اکبر خانجانی

کتاب هستی بایستی


دانلود کتاب از : 

https://t.me/ensanchist/173



برچسب‌ها: انسانیت,صداقت,نسبی بودن اخلاق,ابلیس,
نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ توسط رضا احدی | نظر(0)

منشأ شک دینی، شک در عشق و شک علمی

" شک " منشأ سؤال است. و محصول ناکامی انسان در جهان. این شک محصول فروپاشی احساس و ایده سعادت و لذت است. محصول اختلال غرایز و محصول شکست انسان به عنوان یک حیوان در جهان است. ولی این شک هنوز در صدد احیای مجدد لذت و سعادت جانوری می باشد یعنی در جستجوی بهشت است. در جستجوی یک حیوانیت شدید و جاودانه و رمانتیک. این شک به سوی مذهب یا مکاتب خلق مدینه های فاضله می رود که دیر یا زود باز هم شکست می خورد و فرو می پاشد و پوچ می شود. شک از شکست و پوچ شدگی بر می خیزد و به شکست و پوچی برتر و کامل می رسد تا جائیکه انسان را بر آستانه عدم قرار می دهد. و راضی به نبودن می سازد. شک همان شک به وجود است و لذا به عدم منجر می شود....

شک دینی، شک در عشق، شک علمی، همه این شک ها محصول عدم پاسخگوئی لازم دینی و عشق و علم به غرایز بشر است....


استاد علی اکبر خانجانی

کتاب شناخت شناسی ص ۱۱




برچسب‌ها: شک در دین,شکست,اختلال در غرائز,عشق,
.: Weblog Themes By Blog Skin :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.