X
تبلیغات
بی همتا
بی همتا
دانلود رایگان کتاب ها،مقالات و سخنرانی های استاد علی اکبر خانجانی
نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ توسط رضا احدی | نظر(0)
آخرالزمان هر فرد
انسان به میزانی که با امیال و آرزوهای نفسانی خود به بن بست می رسد چه از طریق وصال و چه ناکامی،در هر دو صورت به آخر زمان فردی خود نزدیک می شود و بر آستانه آخرت و قیامت خود قرار می گیرد که آستانه عرفان و رجعت بخویشتن است. و تکنولوژی در این امر خدمت بزرگی به بشر نموده است. ولی بشری که اهل معرفت و عبرت باشد. در غیر اینصورت دچار هلاکت و جنون می گردد و از اسارت تکنولوژی رهائی ندارد.
تکنولوژی هم خود علت و سبب آخرالزمان است و هم معلول آن. هم علت فلک زده گی بشر است و هم معلول آن.
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب مبانی هستی شناسی عرفانی ص ۵۸

برچسب‌ها: اسارت تکنولوژی,نجات عرفانی,پوچی آخرالزمان,
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ توسط رضا احدی | نظر(0)
ظهور روح الله از بشر
۱۴- و در آخرالزمان که عرصه ظهور روح الله از بشر است بایستی زنان و مادران، ناز زنانگی و پرستیده شدن مادری را از خود بر اندازند تا لایق روح الله شوند وگرنه خصم جان خود شده و رحِم رحمت را از خود بر می کنند و عقیم و پوچ می گردند.
۱۵- و پدران و مردان نیز بایستی عورت پرستی و عورت سالاری را از خود بر اندازند تا به زایش روح از خویشتن نائل آیند: پدری که می زاید! و این الحاق به امیت وجود است! 
۱۶ - 
۱۷- « ای جماعت انس وجن، اگر می توانید از اقطار زمین و آسمان خارج شوید ولی نمی توانید مگر به یاری سلطان!» رحمن ۳۳- و این راه نجات از هلاکت بچه ننه است! ...
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب خداشناسی امامیه جلد سوم ص ۵۶۴

برچسب‌ها: راه نجات,ظهور مسیح,ناز زنانگی,
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ توسط رضا احدی | نظر(0)
جعل الهی
۱۴َـ یکی از رایج ترین انکار و کفران جعل الهی در بشر همانا همسر است که هرکسی همسرش را لایق خود نمی داند و خود را بهتر و برتر می پندارد. و دیگر موقعیت اقتصادی و معیشتی است. و دیگر موقعیت جغرافیایی و نژادی است. و دیگر موقعیت جنسی است و... و شاهدیم اکثرأ با این جعلیات الهی که عین عدل و رحمت اوست در انکار و جدالند که این عین کفر بشر است. و کفری واضح تر از این نیست که به انواع خودکشی ها و تخریب ها و مفاسد و جنون و جنایات منجر می شود. 
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب خداشناسی امامیه جلد سوم ص ۴۷۸

برچسب‌ها: کفر,فساد,خودکشی,
نوشته شده در تاريخ سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ توسط رضا احدی | نظر(0)

شنوائی برتر

۱۲- و بدان به میزانی که به کلام خدا و رسولانش گوش می دهی و اطاعتشان می کنی به شنوائی برتری می رسی زیرا کلام خدا، نور است و گوش را منور و زنده و شنوا می سازد اگر شنوده و تصدیق و اطاعت شود. و آنان که تصدیق و اطاعت نمی کنند به حکمت الهی کر می شوند تا در امر و حکمت خدا و رسولانش مکر و پلیدی نکنند.

استاد علی اکبر خانجانی

کتاب خداشناسی امامیه جلد سوم ص ۵۹۲



برچسب‌ها: شنوائی,کلام خدا,حکمت الهی,زنده شدن,
نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ توسط رضا احدی | نظر(0)
حماقت و خود - فریبی در آخرالزمان 
حماقت به عنوان خود - فریبی یک واقعه بغایت لطیف و حیرت آور و مالیخولیائی است و به مثابه آخرین تلاش ذاتی انسان برای ادامه زندگی در مراحلی است که حقیقت بیرحمانه رخ می نماید. بطور مثال یکی از مواقعی که اشد خود - فریبی ها بصورت یک جریان اجتماعی پدیدار می شود موقع بروز انقلابات است و یا وقوع فجایع طبیعی و یا ظهور یک انسان بر حق مثل پیامبر یا عارفی. در این مواقع خود - فریبی ( حماقت ) بصورت یک ناجی نامرئی به داد عوام می رسد تاادامه زندگی را ممکن سازد. ولی خطر که گذشت آن جادو از بین می رود و بالاخره سیمای واقعی حقیقت در مقابل نگاه مردم عریان می شود و مجبور به تصدیق شده و قابل پذیرش می شود. به همین دلیل اکثر مردم همواره مرده پرست و مرتجع هستند و این امری اجتناب ناپذیر می شود. ولی امروزه که عرصه آخرالزمان به معنای ظهور بلاوقفه حقیقت می باشد مردم مجالی برای خود - فریبی به سبک سنتی ندارند و لذا به داروها و مخدرات پناه می برند و نیز خودکشی ها و جنونها و جنایت ها رخ می نماید. و این بدان معناست که خود - فریبی مستمراً ناممکن تر می شود.
استاد علی اکبر خانجانی
کتاب شناخت شناسی ص ۵۹

برچسب‌ها: خودفریبی,آخرالزمان,خودکشی,
نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ توسط رضا احدی | نظر(0)

عشق و عدالت

... آیا انسان عاشق می تواند و یا می باید که بر عدل و انصاف حکم راند و عمل نماید؟ آیا مادر می تواند نسبت به فرزند خود عادل باشد؟ پس چگونه می تواند در محکمه قضائی حکمی عادلانه دهد.  آیا اصولاً یک عاشق می تواند عیوب دیگران را آنگونه که هست ببیند و آن عیوب را لعنت کند؟ و این از قدرت عشق است و نه از ضعف آن، از رحمت است و نه از جهالت.  همانطور که حتی پیامبر و علی بندرت احکام و حدود غضبناک شرعی را در مورد مؤمنی اجرا می کردند و بلکه اکثراً گناه مردم را نادیده می گرفتند و مقام ستاری به همین معنا است..... 

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۴۳


برچسب‌ها: عشق و عدالت ,
نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ توسط رضا احدی | نظر(0)

عشق و عدالت

... آیا انسان عاشق می تواند و یا می باید که بر عدل و انصاف حکم راند و عمل نماید؟ آیا مادر می تواند نسبت به فرزند خود عادل باشد؟ پس چگونه می تواند در محکمه قضائی حکمی عادلانه دهد.  آیا اصولاً یک عاشق می تواند عیوب دیگران را آنگونه که هست ببیند و آن عیوب را لعنت کند؟ و این از قدرت عشق است و نه از ضعف آن، از رحمت است و نه از جهالت.  همانطور که حتی پیامبر و علی بندرت احکام و حدود غضبناک شرعی را در مورد مؤمنی اجرا می کردند و بلکه اکثراً گناه مردم را نادیده می گرفتند و مقام ستاری به همین معنا است..... 

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۴۳


برچسب‌ها: عشق و عدالت ,
نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ توسط رضا احدی | نظر(0)

عشق و عدالت

... آیا انسان عاشق می تواند و یا می باید که بر عدل و انصاف حکم راند و عمل نماید؟ آیا مادر می تواند نسبت به فرزند خود عادل باشد؟ پس چگونه می تواند در محکمه قضائی حکمی عادلانه دهد.  آیا اصولاً یک عاشق می تواند عیوب دیگران را آنگونه که هست ببیند و آن عیوب را لعنت کند؟ و این از قدرت عشق است و نه از ضعف آن، از رحمت است و نه از جهالت.  همانطور که حتی پیامبر و علی بندرت احکام و حدود غضبناک شرعی را در مورد مؤمنی اجرا می کردند و بلکه اکثراً گناه مردم را نادیده می گرفتند و مقام ستاری به همین معنا است..... 

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۴۳


برچسب‌ها: عشق و عدالت ,
نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ توسط رضا احدی | نظر(0)

گناه چیست؟ 

کسی که برای ارضای خودش از تمام مال و نام و جانش هم بگذرد تازه یک گناهکار کامل و حرفه ای است عین شیطان که به خاطر تکبرش جهنم را ترجیح داد و خود را به نابودی ابدی مبتلا کرد.  یعنی ایثار اگر برای آرمان و اعتقادت و امیال خود و یا تحت عنوان خدمت به خلق و برای عدالت و آزادی و وطن و ایدئولوژی و رهرو و...  باشد دروغی به غایت متافقانه است و از بزرگترین گناهان است.  پس گناه نیز چنان تعریف شد که هرگز قابل تحریف نباشد. 

استاد علی اکبر خانجانی


کتاب هستی بایستی



برچسب‌ها: گناه ,
نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ توسط رضا احدی | نظر(0)

گناه چیست؟ 

کسی که برای ارضای خودش از تمام مال و نام و جانش هم بگذرد تازه یک گناهکار کامل و حرفه ای است عین شیطان که به خاطر تکبرش جهنم را ترجیح داد و خود را به نابودی ابدی مبتلا کرد.  یعنی ایثار اگر برای آرمان و اعتقادت و امیال خود و یا تحت عنوان خدمت به خلق و برای عدالت و آزادی و وطن و ایدئولوژی و رهرو و...  باشد دروغی به غایت متافقانه است و از بزرگترین گناهان است.  پس گناه نیز چنان تعریف شد که هرگز قابل تحریف نباشد. 

استاد علی اکبر خانجانی


کتاب هستی بایستی



برچسب‌ها: گناه ,
.: Weblog Themes By Blog Skin :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.